duminică, 18 octombrie 2015

Tiramisu

DSC02333

Minunat desert! Din cand in cand ne rasfatam cu o portie generoasa de tiramisu, pentru ca ne place foarte mult.
Reteta am preluat-o de pe blogul lui Adi Hadean; tot acolo este si o postare cu secrete pentru un tiramisu bun.


DSC02319

Ingrediente: 3/4 oua (depinde cat sunt de mari),
6 linguri de zahar,
500 g mascarpone,
500 g piscoturi (sau cate intra in vasul de care dispuneti),
cafea (nu am folosit nici brandy, nici amaretto, din motive de minori).

Mod de preparare: Mixam galbenusurile cu 3 linguri de zahar, pana isi maresc volumul si se deschid la culoare. Incorporam mascarpone in galbenusuri.

DSC02285

Batem albusurile spuma, cu un praf de sare; adaugam treptat 3 linguri de zahar si mixam pana obtinem o bezea lucioasa si ferma.

Incorporam bezeaua in crema de mascarpone cu galbenus, cu miscari usoare.

Facem un sirop dintr-o parte apa si una cafea; daca doriti puneti putin zahar, vanilie sau amaretto/brandy... Eu am zis pas, dar o lingura de zahar tot am pus.

Insiropam piscoturile in siropul rece, cu atentie: le trecem scurt prin sirop, altfel vor absorbi prea mult lichid.

Ungem fundul unui vas cu pereti inalti cu putina crema, apoi montam prajitura: strat de piscoturi, 1/2 crema, piscoturi, restul de crema. Daca doriti puteti face trei straturi de piscoturi; eu am folosit o forma rotunda de tort, cu mentiunea ca imi voi lua cat de curand una patrata :P ca sa nu mai fiu nevoita sa decupez piscoturi...

DSC02306

Pudram cu cacao (activitatea preferata a fetelor...).

DSC02309

Lasam la rece peste noapte si consumam cu mare pofta a doua zi!

DSC02313


2 comentarii: